Malé motocykly Jawa jiné
Jawa 50 typ 05
Vývoje navazuje na předcházející dva modely - typ 550 a 555.
Nejpodstatnější změnou je úprava konstrukce tak , aby na stroji bylo možné přepravovat dvě osoby.
To si vyžádalo rekonstrukci podvozku a další zvětšení výkonu motoru. Typ 05 se vyznačoval velkouživotností a solidními dynamickými vlastnostmi. Postupně se vyráběl ve třech základních verzích - 05 standart (s kryty nohou jezdce), Sport a Mustang, kterým produkce malých motocyklů jawa 50 zanikla.
Motor: dvoudobý, vzduchem chlazený jednoválec s vratným vyplachováním a rozvoden pístem, zavěšeným pod rámem. Ležatý válec orientovaný ve sněru jízdy. Vrtaní a zdvih : průměr 38x 44 mm zdvihový objem 49,8ccm, kompresní poměr 7,5:1 největší výkon 2,21kW při 6 000 1/min.Litinový válec, hlava valce z lehké slitiny, karburátor Jikov 2915 PS. Tlumič sání v plastové komoře s čistící vložkou, Mazání motoru mastnou směsí, příměsí oleje do benzínu v poměru 20:1.
Zapalování setrvačníkovým magnetem,generátor na střídavý proud, cívky 6V/20 W s tlumivkou v setrvačníkovém magnetu. Zapalovací cívka 6 V, zapalovací svíčka PAL 14-7 RZ, předstih zážehu 2,7 až 3,0 před HÚ, vzdálenost kontaktů přerušovače 0,35 až 0,45mm. Spouštění motoru roztáčecím pedálem na pravé straně.
Náhledy fotografií ze složky České motoykly Jawa-ČZ